zaterdag 11 juni 2016

Slome zomerdagen

Zoals ik vorige keer al schreef, er heerst een beetje zomerse 'rust' in ons park. De vogels laten zich wat minder zien. Ze zijn vooral druk met het grootbrengen van hun jongen. De zeven jonge Canadese ganzen van dit jaar zijn alweer flinke jongens. Maar de ouders waken nog steeds streng over hun.
Familie grote Canadese gans met de ouderlijke bodyguards op de flanken
En nogmaals een trotse ouder met kroost
Niet alle vogels hebben zoveel succes met hun legsels. Een kwaaie grote Canadese gans maakt nu eenmaal meer indruk dan een even kwaaie meerkoet. Deze is vast met meer jongen begonnen dan er nu over zijn.
Meerkoet met enig overgebleven jong
Je hoopt maar dat ze samen een mooie toekomst tegemoet zwemmen. Sterke ouders hebben is toch wel een voordeel, denk ik.
Er waren ook twee reigers met elkaar bezig. Of ze elkaar nu aan het verjagen of aan verleiden waren was mij niet helemaal duidelijk. Ik ga nog eens een stukje aan het fotograferen van vliegende vogels weiden, en waarom dat niet meevalt, maar hier toch een aardig geslaagde foto. Reigers zijn dan ook niet de lastigste.
Een blauwe reiger in de vlucht
De relatieve sloomte in het park heeft ook wat z'n weerslag op mij en deze blog. Ik ga even inspiratie opdoen in Zeeland. Tot over anderhalve week of zo.






Geen opmerkingen: