donderdag 20 oktober 2016

Klein grut

Ik schreef de vorige keer al dat ik mezelf een beetje de opdracht gegeven had eens wat meer kleiner grut te fotograferen en dat dat niet altijd meevalt. Het wat langer uitblijven van dit blogbericht had daar ook mee te maken. (Ik ben ook wel eens lui, maar dat is gelukkig dan weer geen onderwerp voor deze blog.)

Maar goed, als je braaf blijft proberen dan komt er op den duur toch wel wat. Deze fraaie roodborst ging braaf voor mij op een takje zitten om zich even te laten vereeuwigen.
Behulpzame roodborst
Hij (m/v) liet zich zelfs van verschillende kanten vastleggen.
En ook een roodborst heeft z'n mindere hoeken
Roodborstjes zijn leuke vogeltjes, niet overdreven schuw en een naam en verschijning die goed samenvallen; makkelijk voor de luie vogelaar. Zijn enige minpuntje is misschien dat het een beetje lijkt alsof de schepper een pot menie heeft gepakt, de voorkant van de roodborst daarmee zo'n beetje heeft ingekwast, en het toen wel welletjes vond. Echt fijn getekend is het vogeltje niet, voor zover je dat überhaupt van zo'n kleintje kan zeggen.

Het fotograferen van koolmezen blijft lastig. Je zou verwachten dat zo'n algemeen vogeltje wel snel aan deze collectie kan worden toegevoegd, maar dat valt tegen. Ik heb al eerder aardige foto's van koolmezen gemaakt, maar niet in het park. En zo'n foto mag niet op deze blog. Vandaag lukte het dan toch een beetje.
Koolmees tegen een witte lucht
Maar echt een pracht foto is het niet geworden. Enfin, als ik een betere heb komt hij nog eens voorbij.

Ondertussen zijn de Canadese ganzen ook weer terug in het park. En ze hebben hun tijd goed gebruikt. Een paar zijn naar de ganzenjuwelier geweest hebben zich een halssieraad aangeschaft.
In ieder geval twee van de grote Canadese ganzen zijn geringd
Zo zie je maar dat liefde voor vogels (dat neem ik tenminste aan) niet perse hoeft samen te gaan met de liefde voor de schoonheid van vogels. Of misschien houdt de ornitholoog die achter deze ringactie zit gewoon van 'bling'. Dat kan natuurlijk ook.

Wij houden het voor u in de gaten.







Geen opmerkingen: