zaterdag 8 oktober 2016

Staartmezenfeestje

Omdat ik een beetje door het makkelijk te fotograferen spul heen ben -lees: de eenden zijn op- had ik mij voorgenomen om te proberen wat meer kleine vogeltjes te fotograferen. Maar dat valt nog niet mee. Ik heb op allerlei plaatsen b.v. al koolmezen gefotografeerd maar in dit park zijn ze opvallend terughoudend. Ik hoop dat, als straks de bladeren zijn gevallen, ik een wat betere kans maak.

Hoe dan ook, vandaag had ik toch geluk. Er was een zwermpje staartmezen aan het spelen in een paar boompjes.
De staartmees
Staartmeesjes zijn leuk om te fotograferen.
Deze mees vindt uw fotograaf maar een rare snuiter, lijkt het
Maar ze zijn ook uitzonderlijk beweeglijk. Ik heb ook een redelijke collectie lege takjes gecreëerd. De foto's hier onder zijn ongeveer een kwart seconde na elkaar genomen.

Niettemin, het zijn leuke vogeltjes. Mezen lijken het altijd gezellig bij elkaar te hebben. De pimpelmees heeft zijn naam ook mee, maar je zou met allemaal gezellig een borrel kunnen gaan pakken. Moet je wel mees kunnen spreken.

Ik heb ook de ijsvogel weer in ons park gezien. Zelfs met z'n tweeën, dus ik neem aan dat het een paartje is/was. Word ik altijd weer even blij van. Ze waren niet te fotograferen maar dat hoeft ook niet altijd.

Voor de rest begint de lange droge periode nu toch wel zijn sporen na te laten. De pomp draait op minder dan halve kracht, alleen het 'bronnetje' op de heuvel wordt gevoed en het water staat overal laag. Achterin het park is zelfs een geïsoleerde vijver droog gevallen.
Drooggevallen vijver, met desastreuze gevolgen voor de vissen
Als fietser hoor je mij niet klagen over droog weer, maar ons park kan wel weer flink wat water gebruiken.

Ook hier is lang niet al het nieuws goed nieuws. Maar ik blijf toch nieuwsgierig naar wat ik er vind.




Geen opmerkingen: