donderdag 14 april 2016

Bijna zomer

Hoeveel zwaluwen heb je nodig, als eentje geen zomer maakt? 3? 30? 300? Als we voor 30 gaan zijn we al een goed eind op weg. De oeverzwaluwtjes zijn terug!
Ik tel er zo snel 17 in deze boom, maar er waren er meer.
 Een mens weet nooit wat er in de psyche van het dier omgaat. Maar als ik even mag projecteren, dan zie ik toch een hoop vrolijkheid. Men buitelt over elkaar terwijl de huizenmarkt verkend wordt. Wederzijdse woningen worden vergeleken en goedgekeurd. En onderweg van de 1 naar de ander maakt men een koprol, gewoon omdat het kan.
De huizenmarkt wordt verkend.

En laten we nog eens koppeltje duikelen.
De oeverzwaluwen waren niet de enige met het voorjaar in de bol. Ook de mens wilde wel wat, alhoewel je moet vermoeden dat ze dat niet net vandaag bedacht hebben. Niettemin, voorjaarsbeloften en trouwgeloften zijn een gewilde combinatie. En vandaag was ons park achtergrond voor het fotoalbum.
 
Fotolocatie Park Meerhoven
Oh ja, in de vorige blog beklaag ik me over de problemen van het determineren van de tjiftjaf. Als ie maar flink tjiftjaftjiftjaftjiftjaftjiftjaftjif doet lukt het zelfs mij. Hoewel ie een zeer onwillig fotomodel is.
Natuur met privacy-behoefte
En zo was er weer een boel te zien bij mijn ommetje. Nu nog even een koprol!



Geen opmerkingen: